آداب معاشرت حرفه ای
آموزش مهارتهای ارتباطی با پریسا آسا

آداب معاشرت با خانم ها + 9 ترفند ارتباط حرفه ای

در این مقاله قصد داریم نکات فوق العاده کاربردی و تاثیر گذاری رو در مورد آداب معاشرت با خانم ها بهتون آموزش بدیم که تمرین و بکارگیری این نکات ارزشمند روی روابط شما با یک خانم می تونه بسیار موثر باشه.

بذارید مقاله رو با یه نکته مهم که از رکن های اصلی آداب معاشرت هم هست شروع کنم.

احترام گذاشتن

احترام گذاشتن به خانم ها از نکات مهم آداب معاشرت است

همان طور که در توضیح آداب معاشرت گفته شد, احترام گذاشتن یکی از اصلی ترین موارد در آداب معاشرت است و ما به هر کسی فارق از بحث جنسیت, سن, جایگاه شغلی, نسبت, مقام, درامد, ثروت و … باید احترام بذاریم.

اما احترام گذاشتن به خانم ها نسبت به آقایان از حساسیت و آداب بیشتری برخوردار است.

اینکه می گوییم هنگام گذشتن از درب های ورود و خروج ، بهتر است اول خانم ها عبور کنند ، اینکه وقتی هدیه ای برای فرزندانتان در نظر گرفته اید اول هدیه ی دخترتان را بدهید و بعد هدیه ی فرزند پسر را و خیلی مثال های مشابه ، یعنی داریم اهمیت احترام گذاشتن به خانم ها نسبت به آقایان را نشان می دهیم که چقدر از حساسیت و ظرافت بیشتری برخوردار است.

خانم ها به دلیل اینکه از حساسیت روحی و لطافت جسمی برخوردارند بهتر است بیشتر مورد توجه , عنایت و احترام  نسبت به آقایان قرار بگیرند.

( البته این ها به معنی این نیست که خانم ها نسبت به آقایان ارزشمندتر هستند بلکه به دلیل حساسیت روحی شون بهتره احترام بیشتری بهشون گذاشته بشه و با ملایمت بیشتری نسبت به آقایان باهاشون رفتار بشه)

هدیه دادن

هدیه دادن به خانم ها باعث افزایش جذابیت افراد می شود

کمتر کسی رو میشه دید که از هدیه گرفتن خوشحال نشه و مخصوصا اگر اون شخص یک خانم باشه .

آقایون بهتره هر چند وقت یک بار برای خانم تون هدیه ای بخرید چه بسا که اون یک شاخه گل باشه (البته نه اینکه همیشه گل بدید)
با هدیه دادن به خانمتون, همسر شما احساس ارزشمندی, لیاقت, دوست داشته شدن و مورد توجه قرار گرفتن میکنه و متقابلا احساس بهتری نسبت به شما پیدا می کنه و همچنین سعی می کنه نسبت به شما احترام و تعهد بیشتری داشته باشه.

برای هدیه دادن به دنبال مراسم ها و مناسبت های خاصی مثل روز زن , تولد و… نباشید

هر وقت احساس کردید که باید از خانمتون قدردانی کنید یا کدورتی پیش اومده که با این کار میخواین اون کدورت حل بشه و اینکه یه وقت هایی هم بخاطر دوست داشتن بخواین خانمتون رو سورپرایز کنید( که پیشنهاد می کنم حتما این مورد آخر یعنی سورپرایز کردن رو انجام بدید) می تونید یه هدیه براش بخرید و بهش تقدیم کنید.

البته نحوه ی هدیه دادن و رفتار شما با همسرتون هم خیلی اهمیت داره.

متاسفانه بعضی از آقایون عادت به خریدن هدیه برای همسرشون ندارن و نمیدونن با این بی توجهی چقدر خانم شون اذیت میشه و حتی ممکنه نسبت به شوهرش دلسرد بشه.

خانمی می گفتند: همسرم به زور برام یه کادو میخره یعنی خودم باید بهش بگم که منم دوست دارم برام هدیه بخری تا شاید یه چیزی برام بخره و وقتی خودم بهش میگم و اون این کار رو اونم شاید انجام بده اصلا اون هدیه اش برام ارزشمند نیست. ایشون می گفتند : من از زندگی کردن با همسرم اصلا احساس زنانگی نمی کنم چون یک بار از من سوال نمی کنه چه نیاز هایی داری ؟ یا برام هدیه نمیخره و اصلا سورپرایزم نمی کنه

میگفت زندگی ما خیلی یکنواخت و کسل کننده شده و منم دیگه نمیتونم بهش محبت کنم.

قطعا این خانم جنبه های مثبت زیادی هم توی زندگی شون داره اما میخوام بگم که هدیه دادن به خانم ها چقدر روی احساسات اونا تاثیر گذاره و وقتی می تونید با این کار عشق و دوست داشتن رو بهشون بدید چرا این کار رو نکنید؟

( البته همیشه نباید دنبال این باشیم که همسرمون خودش بفهمه که باید هدیه بخره، یا با من فلان رفتار رو بکنه ، یا بفهمه از چه چیزهایی خوشم میاد یا بدم میاد و … بلکه یه همسر زرنگ حتی اگر شوهر یا خانمش متوجه نشه خودش با یه گفت و گوی مسالمت آمیز و محترمانه خواسته هاشو مطرح می کنه و درمورد علاقه مندی هاش ، ارزش هاش و هر رفتاری که دوست داره از طرف همسرش ببینه صحبت می کنه تا اون رو مطلع کنه )

سورپرایز کردن

سوپرایز کردن خانم ها

یکی از رفتار هایی که خیلی خانم ها رو به وجد میاره سورپرایز کردن هست.

بیشتر خانم ها سورپرایز کردن رو دوست دارند و خوششون میاد از اینکه همسرشون گاهی اونا رو سورپرایز کنه.

خانم ها، آقایونی رو که سورپرایزشون میکنن و قابل پیش بینی نیستند رو بیشتر از مردانی که زندگی یکنواختی دارند دوست دارند.

در واقع اگر می خواهید قلب خانمی رو بدست بیارید یکی از راه های موثرش اینه که هرازگاهی سورپرایزش کنید.

به رفتار و ظاهرش توجه نشان دهید

توجه نشان دادن به خانم ها از نکات آداب معاشرت است

خانم ها خیلی دوست دارند که از طرف شریک عاطفی یا پارتنر شان مورد توجه قرار بگیرند و از نظر یک خانم زمانی یک مرد واقعا دوستش دارد که نسبت به رفتار ها و ظاهرش واکنش نشان دهد و متوجه تغییراتش باشد.

یعنی اگر همسر شما به ظاهر خود رسیده است ، لباس جدیدی پوشیده یا لباس هایش را با هم ست کرده ، مدل موهایش را تغییر داده یا رفتار خاصی از حودش نشان می دهد شما به خوبی به آن ها توجه کنید و آن را به زبان بیاورید.

حتی اگر گاهی در مورد انتخاب لباس هایشان از شما نظر خواهی می کنند ، به دنبال دیده شدن از نظر شما هستند اینکه در نظر شما زیبا به نظر برسند و مورد توجه قرار بگیرند.
پس به خواسته هایش احترام بگذارید با آرامش و حوصله در انتخاب هایش به او کمگ کنید.

اینکه شما متوجه تغییرانی در همسرتان بشوید اما به زبان نیاورید هیچ فایده ای ندارد چون همسرتان فکر می کند که از نظر شما دیده نشده است یا به او بی توجه بوده اید.

در مورد زیبایی هایش صحبت کنید

صحبت کردن در مورد زیبایی ها خانم ها از اصول آداب معاشرت است

خانم ها دوست دار زیبایی هستند و صحبت کردن در مورد زیبایی هایش از جانب همسرش بسیار در خوشحال کردن و انرژی گرفتن او موثر است.

و بلعکس اگر به خانمی بگویید که اصلا زیبا نشده است، یا رفتار هایی با او داشته باشید که این برداشت را داشته باشد به شدت قلبش می شکند و احساس پژمردگی می کند.

بنابراین در مورد ویژگی های مثبت همسرتان صحبت کنید ، از او به خوبی تعریف کنید تا جایگاه خود را در قلب سرشار از احساسش تثبیت کنید.

در زمان عصبانیت به خانمتان اجازه بدهید حرف بزند

خانم در زمان عصبانی بودن، نیاز به توجه و حرف زدن دارند

در همه زندگی های زناشویی تعارض های کوچک و بزرگی به وجود می آید اما اینکه چطور بتوانید این تعارضات را حل کنید بسیار مهم است.

اول از همه پیشنهاد می کنم چه خانم و چه آقا مهارت حل تعارض را به خوبی آموزش ببینند تا زندگی آرام تری را برای خودشان فراهم کنند.

خب گاهی مسائلی پیش می آید که خانم بسیار آزرده خاطر می شود و باید حرف بزند اما آقایان معمولا اجازه نمی دهند خانم حرف هایش را بزند که این رفتار برای خانم ها بسیار زجر آور است.

( البته بهتر است خانم ها و آقایان هرکدام نحوه صحیح گفت و گوی آرام و مسالمت آمیز را یاد بگیرند بجای اینکه جنگ و دعوا و سروصدا راه بیندازند و مهارت آرام سازی روحی را تمرین کنند)

اما با این حال اگر خانمتان از چیزی عصبانی است اجازه بدهید تا حرف بزند.

حمایت کنید و به او احساس امنیت بدهید

ایجاد حس امنیت و آرامش دادن به خانم ها

تقریبا همه ی خانم ها دوست دارند از ظرف شریک عاطفی شان مورد حمایت قرار بگیرند.

یعنی در هر حال ، در هر موقعیت ، در هر زمان  همسرشان پشتوانه ای محکم برای آن ها باشد و به او احساس امنیت بدهد.

به هر حال خانم ها از نظر احساسی و روحی کمی حساس تر از آقایان هستند و این روحیه لطیف تر ایجاب می کند که همسرش ، بیشتر از او مراقبت کند و به او احساس امنیت بدهد.

یادتان باشد که یک همسر وفادار و مسئولیت پذیر هیچ گاه پشت همسرش را خالی نمی کند و او را تنها نمی گذارد، بلکه همیشه و در هر شرایطی در تیم همسرش قرار می گیرد نه روبروی او.

خانم ها ناز کردن را دوست دارند پس نازشان را بکشید

آقایان همواره باید ناز کشیدن خانم ها را جدی بگیرند

معمولا خانم ها قهر کردن را دوست ندارند بلکه با رفتاری شبیه به قهر کردن ، قصد دارند برای همسرشان ناز بکنند.

که اغلب اوقات آقایان این رفتار را به اشتباه پای قهر کردن می گذارند و عصبی می شوند و بجای اینکه ناز خانمش را بکشد با او به جنگ می رود و از باب منطق شروع به گفت و گو با خانمش می شود.

یادتان باشد که در ناز کردن خانم ها هیچ منطقی وجود ندارد و اغلب خانم ها ناز می کنند تا ببینند شوهرشان چقدر دوستشان دارد و با این کار اعتمادبنفس خود را بالا می برند.

یعنی وقتی خانمی برای شوهرش ناز می کند و شوهرش به خوبی نازش را می کشد، اعتماد بنفس خانم بالا تر می رود و احساس خوشبختی بیشتری می کند.

( البته گاهی اوقات تعارضاتی بین زن و مرد به وجود می آید که بهتر است منطقی و با اصول حل شود و حتما به دنبال راهکار برای آن مسئله بگردند ، اما ناز کردن بحث دیگری است که شما با شناخت دقیق تر از همسرتان به مرور متوجه آن می شوید)

خانم ها عاشق مرد های جراتمند و با اعتماد بنفس هستند

یکی از پارامتر هایی که می تواند یک خانم را عاشق شما بکند این است که رفتار های جراتمند داشته باشید و همواره با اعتماد بنفس رفتار کنید.

اعلب خانم ها از مرد های خجالتی ، کسانی که نمی توانند به خوبی حقشان را بگیرند ، نمی توانند از خود دفاع کنند، از حرف زدن در حمع خجالت می کشند و یا ترسو و بی اراده هستند، خوششان نمی آید و از این دسته مرد ها دوری می کنند.

پس اگر می خواهید در قلب یک خانم جا باز کنید و از نگاه او بدرخشید روی اعتماد بنفس و رفتار های جراتمندانه ی خود بسیار کار کنید و اگر این مهارت ها را ندارید حتما آموزش ببینید.

البته که اعتماد بنفس داشتن علاوه بر اینکه به رشد و موفقیت خودمان کمک می کند، برای عموم مردم جذاب است.

چند ترفند کاربردی در بیان که شما را دوست داشتنی تر می کند


 
چرا نظرتان را نمی‌نویسید؟

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد.
هر نظری که برای ما می‌نویسید قوت قلبی برای ما خواهد بود

از شما متشکریم که با نظراتتان به ما انرژی لازم برای ادامه کار را می دهید